W drodze na ekrany: Agatha Christie, „Sprawiedliwość owiec” i detektywka Natalie Portman

11.06.2024

Nie brak kolejnych dobrych informacji dotyczących ekranizacji książek. Na mały ekran trafi kolejna książka Agathy Christie – tym razem „Tajemnica siedmiu zegarów”, w której zagra Helena Bonham Carter. Gwiazd nie zabraknie również w adaptacji „Sprawiedliwości owiec”, bestsellerowej filozoficznej powieści kryminalnej. Fani Natalie Portman już w lipcu zobaczą ją w ekranizacji kryminału Laury Lippman, z kolei Kristen Stewart wcieli się w astronautkę, która zakwestionuje dominację mężczyzn w NASA i jako pierwsza Amerykanka poleci w kosmos.

W drodze na ekrany: Agatha Christie, „Sprawiedliwość owiec” i detektywka Natalie Portman materiały prasowe Netflix

Agatha Christie ponownie ekranizowana

Filmowcy ponownie sięgają do prozy Agathy Christie. Tym razem na tapet wzięli „Tajemnicę siedmiu zegarów” – powieść wydaną w 1929 roku. Na zlecenie Netflixa na jej podstawie powstanie serial kryminalny, a odpowiedzialny za niego będzie Chris Chibnall (showrunner „Doktora Who” i scenarzysta „Broadchurch”). Reżyserem został Chris Sweeney („Turysta”).

Znamy już nazwiska pierwszych aktorów zaangażowanych w prace. Jako główna bohaterka, Lady Eileen Brent, na ekranie pojawi się Mia McKenna-Bruce, laureatka nagrody BAFTA za rolę w filmie „How to Have Sex”. W roli Lady Caterham wystąpi Helena Bonham Carter, natomiast w nadinspektora Battle’a wcieli się Martin Freeman.

Producentka Suzanne Mackie powiedziała:

Jestem podekscytowana, że mogę ożywić „Tajemnicę siedmiu zegarów” i wprowadzić na ekran nowe pokolenie kultowych postaci Christie. Praca z Chrisem Chibnallem przy tworzeniu tej odważnej, autorskiej i ambitnej wizji serialu była dla mnie wielką przyjemnością.

Z kolei Anne Mensah z Netflixa dodała:

Historie Agathy Christie od pokoleń ekscytują miłośników tajemnic, ale dla widzów Netflixa wciąż mamy o wiele więcej do odkrycia.

Akcja serialu toczy się w Anglii w 1925 roku. „Tajemnica siedmiu zegarów” będzie opowiadać historię Lady Brent usiłującej rozwikłać zagadkę morderstwa. Podczas przyjęcia w bogatym ziemiańskim domu dochodzi do żartu, który – choć z pozoru niewinny – prowadzi do tragicznych konsekwencji. Zegary pozostawione na kominku w pokoju ofiary miały być żartem, a stają się mrocznym symbolem. Trop prowadzi do Siedmiu Zegarów – tajemniczej londyńskiej organizacji.

Prace nad serialem ruszą tego lata. W powstawanie produkcji zaangażowany jest także James Prichard, prawnuk Agathy Christie, reprezentujący Agatha Christie Limited.

Natalie Portman w nowym serialu Apple TV+

Już niebawem premierę będzie miał serial kryminalny, w którym główną rolę zagra Natalie Portman. Partnerować jej będzie Moses Ingram, laureatka nagrody Saturn za rolę w „Obi-Wan Kenobi”, znana też z „Gambitu królowej”.

Serial zatytułowany „Lady in the Lake” powstał na podstawie powieści „Kobieta z jeziora” pióra Laury Lippman, znanej pisarki kryminałów, laureatki wielu prestiżowych wyróżnień, między innymi nagrody imienia Edgara Allana Poe, nagrody imienia Agathy Christie, Shamus Award, Anthony Award, Barry Award i Quills Book Award. W Polsce „Lady in the Lake” z 2019 roku nie została jeszcze wydana.

O czym opowie serial? Będzie to historia pełnej determinacji pani domu, która staje przed zadaniem rozwiązania zagadki tożsamości i tajemniczej śmierci młodej czarnej kobiety, o której miasto najwyraźniej zapomniało.

Kiedy w Święto Dziękczynienia 1966 roku mieszkańcami Baltimore wstrząsa zniknięcie młodej dziewczyny, życia dwóch kobiet wkraczają na śmiertelny kurs kolizyjny. Maddie Schwartz (Natalie Portman) jest żydowską gospodynią domową, która stara się porzucić tajemniczą przeszłość i odkryć siebie na nowo jako dziennikarka śledcza, a Cleo Johnson (Moses Ingram) jest matką zmagającą się z politycznym podziemiem czarnego Baltimore, jednocześnie walczącą o utrzymanie swojej rodziny. Ich rozbieżne losy początkowo wydają się biec równolegle, ale kiedy Maddie zaczyna koncentrować się na tajemniczej śmierci Cleo, otwiera się otchłań, która zagraża wszystkim wokół nich. Jak obiecuje producent, „Lady in the Lake”, dzieło wizjonerskiej reżyserki Almy Har’el, to rozgorączkowany thriller noir i nieoczekiwana opowieść o cenie, jaką kobiety płacą za swoje marzenia.

Premiera serialu już 19 lipca na platformie Apple TV+.

Sprawiedliwe owce i gwiazdy w obsadzie

Pamiętacie książkę „Sprawiedliwość owiec”? O tej oryginalnej powieści, wydanej nakładem wydawnictwa Amber w Polsce w 2006 roku, było swego czasu bardzo głośno. Teraz na podstawie tej filozoficznej powieści kryminalnej na zlecenie Amazon MGM Studios powstanie serial.

„Three Bags Full: A Sheep Detective Movie” wyreżyseruje Kyle Balda, który ma na koncie animację „Minionki: Wejście Gru”. W oparciu o książkę scenariusz stworzył Craig Mazin („The Last of Us”). Ogłoszono już również nazwiska gwiazd, które zagrają w serialu: Hugh Jackman, Emma Thompson oraz znany z serialu „Sukcesja” Nicholas Braun. Na ekranie zobaczymy też takich aktorów jak: Nicholas Galitzine, Molly Gordon, Hong Chau, Tosin Cole, Kobna Holdbrook-Smith, Conleth Hill i Mandeep Dhillon.

Serial opowie o pasterzu George’u (Hugh Jackman), który zostaje znaleziony martwy. Tajemnicę jego śmierci próbują rozwikłać owce, którym George co wieczór czytał kryminały. Zmyślne zwierzęta, nauczone w ten sposób schematów i zasad zbrodni, nie spoczną, póki nie dowiedzą się, co stało się z ich opiekunem – tym bardziej że lokalny policjant Tim Derry (Nicholas Braun) wydaje się mniej kompetentny niż one, gdyż nigdy jeszcze nie rozwiązał żadnej zagadki kryminalnej.

Premierę kinową zaplanowano na 20 lutego 2026 roku.

Kristen Stewart zagra legendarną astronautkę

Na podstawie wydanej w 2022 roku książki Meredith Bagby pt. „The New Guys: The Historic Class of Astronauts That Broke Barriers and Changed the Face of Space Travel” powstanie serial limitowany „The Challenger”. Wystąpi w nim Kristen Stewart.

Główną bohaterką serialu będzie Sally Ride – amerykańska astronautka, która jako pierwsza została wysłana w przestrzeń kosmiczną. Ride dokonała tego jako część załogi promu kosmicznego NASA z 1978 roku, która jako pierwsza w historii podboju kosmosu była zróżnicowana i nie składała się wyłącznie z białych mężczyzn.

W swej książce Bagby opowiada historię grupy, która została nazwana przez swoich poprzedników „The F*cking New Guys”, ponieważ NASA starała się zdywersyfikować załogę programu promów kosmicznych. Ride była pierwszą kobietą i pierwszą osobą ze społeczności LGBTQ+, która poleciała w kosmos. W programie tym znaleźli się również pierwsi czarni astronauci oraz ci pochodzenia azjatycko-amerykańskiego. Wszyscy przeszli rygorystyczne testy, aby stać się najlepszymi w swojej klasie.

W 1983 roku Ride została pierwszą Amerykanką, która poleciała promem kosmicznym – po tym wydarzeniu natychmiast stała się celebrytką. W przestrzeni kosmicznej była dwa razy, a trzeci lot został anulowany po tym, jak 28 stycznia 1986 roku prom kosmiczny Challenger rozpadł się 73 sekundy po starcie, zabijając wszystkich siedmiu członków załogi. Ride stała się jedyną astronautką, która weszła w skład Rogers Commission, prezydenckiej komisji badającej katastrofę. Później okazało się, że to właśnie ona wskazała problemy z O-ringami, które zesztywniały w niskiej temperaturze, co okazało się przyczyną eksplozji. Ride zmarła na raka w 2012 roku, w wieku 61 lat, będąc prawdziwą amerykańską bohaterką.

Serial powstaje na zlecenie Amazon MGM Studios. Data premiery nie jest jeszcze znana.

Odwiedźcie nasz profil „Najpierw książka, później film” na Facebooku. Zapraszamy na najświeższe literacko-filmowe plotki!

Pamiętajcie, że na każdą z wymienionych książek możecie założyć alert cenowy LC!

Którą z wymienionych produkcji planujecie obejrzeć?


komentarze [47]

Sortuj:
więcej
Allmighty Eternally - awatar
Allmighty Eternally 17.06.2024 22:24
Czytelnik

najpierw film a potem ewentualnie książka; a poza tym uważam, że prymat męskich form należy zniszczyć

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
saa-saa-  - awatar
saa-saa- 19.06.2024 10:14
Czytelnik

@Allmighty Eternally 

Piszesz "prymat męskich form należy zniszczyć". Tak jak indywidualne rolnictwo. Tylko kolektywizacja! 

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
awatar
konto usunięte
16.06.2024 13:22
Czytelnik

Użytkownik wypowiedzi usunął konto

ISIA  - awatar
ISIA 15.06.2024 21:04
Czytelniczka

Wszystkie propozycje brzmią interesująco, zwłaszcza ta o Sally Ride :)
"Sprawiedliwość owiec" nie bardzo mi się podobała jako książka, ale dla Hugh Jackmana mogę się poświęcić ;)

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
EL_Pierniczek  - awatar
EL_Pierniczek 14.06.2024 22:34
Czytelnik

Czytam komentarze i nie dowierzam. Ludzie się czepiają żeńskich form rzeczowników. 
I jeszcze uważają to za brak szacunku do języka - języka, który jak wiadomo jest żywy, ewoluuje. 

Ja jestem pod ogromnym wrażeniem Christie - po tylu latach jej historie wciąż żyją. Osobiście uwielbiam Herkulesa Poirot, więc chętnie poznam nowych bohaterów do polubienia.  

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
twujstary8  - awatar
twujstary8 15.06.2024 08:49
Czytelnik

W tym przypadku nie ewoluuje, tylko podlega doborowi sztucznemu, a efekt wdziękiem przypomina buldoga francuskiego 

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
ISIA  - awatar
ISIA 15.06.2024 21:03
Czytelniczka

@EL_Pierniczek chyba jesteś tu od niedawna... ;P
To standardowy zestaw trolli, wciskających pod każdym artykułem swoją tradycyjną agendę "hurr-durr , nie jestem pępkiem świata, jak tak można", a redakcja nie reaguje, bo im więcej ruchu, tym dla nich lepiej... Przykre to swoją drogą :/
Co ciekawe, akurat te osoby zazwyczaj nie mają nic do powiedzenia na temat książek, więc...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Iwona ISD - awatar
Iwona 15.06.2024 21:17
Czytelniczka

@ISIA Masz rację, wspomniane przez Ciebie jednostki już tworzą drużynę. Wkrótce zaczną się ich hulanki i swawole oraz poszukiwanie potencjalnego kozła ofiarnego, który nieopatrznie wda się z nimi w próbę polemiki.
Standard 🥴

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Marcin  - awatar
Marcin 16.06.2024 17:45
Czytelnik

@Iwona ISD ,,tworzą drużynę" - sam mogę wymienić użytkowników, którzy (niemal) zawsze zlatują się i potrafią poprzeć danego użytkownika/jego wypowiedź, niezależnie od tego, ile bzdur i/lub nienawiści zawiera. I domyślam się, iż mamy odmienne drużyny na myśli.

,,poszukiwanie potencjalnego kozła ofiarnego" - podejrzewam, iż te Twoje ,,kozły ofiarne", to są w rzeczywistości...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Marcin  - awatar
Marcin 16.06.2024 17:50
Czytelnik

 @ISIA  ,,To standardowy zestaw trolli" - jak trolle to zachowują się użytkownicy, których sama zwykle popierasz, tylko iż większość na serio wierzy w to co wypisuje.  😉

 ,,nie mają nic do powiedzenia na temat książek"  - mają, mają. Ale niekoniecznie muszą mieć dobre zdanie o książkach o danej tematyce. ;)

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Sewer  - awatar
Sewer 16.06.2024 18:51
Czytelnik

Tłumaczka (sorki ,ale nazwiska nie pamiętam, a szukać mi się nie chce)  książek Agaty Christie z panną Marple uznała słowo "panna" za uwłaczające postaci i otrzymujemy w zamian jakąś Marple -niby mała rzecz ,a odbiór książki jest nie do przyjęcia -przynajmniej dla mnie. Tak krok po kroku zmienia się pierwowzór w jakiś bełkot. Zapewne jak Twojego ulubionego Herkulesa Poriot...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Iwona ISD - awatar
Iwona 16.06.2024 20:15
Czytelniczka

@Sewer Podzielam Twoje zdanie, również bardzo drażni mnie  obecna moda na "poprawianie" przekładów klasyki. Książki napisane w przeszłości są świadectwem tego jaki był wtedy świat, jakimi regułami - często niepisanymi - rządziła się  dana społeczność, jakie miała zwyczaje. Poprawianie tego obrazu jest, według mnie, naruszaniem praw autorskich i oszukiwaniem czytelników.
...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Marcin  - awatar
Marcin 17.06.2024 11:41
Czytelnik

@Sewer Powinno być ,,Osoba detektywistyczna Marple".  😜

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Marcin  - awatar
Marcin 17.06.2024 11:52
Czytelnik

Swoją drogą mamy tutaj ciekawy paradoks: @Iwona ISD i @ISIA pisały o ,,drużynach trolli, co się zlatują", byle tylko poprzeć kogoś ,,swojego". Kiedy @Sewer poruszył dany temat otrzymał (włącznie ze mną) 3 polubienia. Kiedy Iwona odpisała mu zgadzając się z jego wypowiedzią otrzymała aż 8 polubień (beze mnie). Wystarczy spojrzeć na to kto polubił jej wypowiedź, a wnioski...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
EL_Pierniczek  - awatar
EL_Pierniczek 17.06.2024 19:25
Czytelnik

Cóż, ja też nie lubię bezsensownych zmian pierwowzoru i szybko się przywiązuję do bohaterów więc nie chciałabym nagle umieśnionego młodzika z burzą loków, za to - o zgrozo - bez wąsa w roli Poirot. 
Choć oczywiście nowe wersje rządzą się swoimi prawami i nie zgrzytam (już) zębami na widok nowej myszki mickey mimo, że zupełnie nie przypomina tej z mojego dzieciństwa.  
...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
ISIA  - awatar
ISIA 17.06.2024 21:14
Czytelniczka

@El_Pierniczek O powodach "rewolucyjnego wzmożenia w temacie astronautek" napisałam wcześniej, więc wróćmy do ciekawszego tematu ;)
Na zmienianie tekstów oryginalnych książek dla dorosłych w kierunku bardziej inkluzywnym mam w sobie sprzeciw, ludzie mają swój rozum i potrafią odnieść się do tego, że czasy się zmieniły, a jednak jest to również jakieś świadectwo czasów, w...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
saa-saa-  - awatar
saa-saa- 19.06.2024 17:53
Czytelnik

Osoba detektywistyczna jest wybitnie poprawna choć detektywa też w miarę. Przynajmniej do czasu gdy ktoś nie zacznie powątpiewać w posiadanie przez nią macicy. 

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
saa-saa-  - awatar
saa-saa- 14.06.2024 10:47
Czytelnik

Jeszcze kilka 'detektywek' a zamknę konto na LC. Trudno jest obcować z ludźmi, którzy nie zastanawiają się nad kultura i językiem.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Lucy Fair - awatar
Lucy 14.06.2024 11:21
Czytelniczka

Niestety saa-saa-, zamknięcie konta nic nie da. Pociąg odjechał z pieniędzmi.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Parysada  - awatar
Parysada 14.06.2024 22:09
Czytelniczka

Właśnie miałam to samo napisać....Wydawałoby się, że portal o literacki do czegoś zobowiązuje....

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Marcin  - awatar
Marcin 15.06.2024 16:29
Czytelnik

Na portalu teoretycznie dla miłośników książek skupiają się na promowaniu chorych idei, wywoływaniu kontrowersji i zarabianiu. Ciekawe, czy jest podobny portal, gdzie tego nie robią. Bo jak tak (jak nie to w sumie może powstać), to można tam się przenieść.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Allmighty Eternally - awatar
Allmighty Eternally 17.06.2024 22:19
Czytelnik

co chcecie od detektywek? razi przemaskulinizowane uszka?

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Parysada  - awatar
Parysada 18.06.2024 09:01
Czytelniczka

A nie razi? Po co są tworzone te formy?

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Lucy Fair - awatar
Lucy 18.06.2024 10:52
Czytelniczka

@Parysada, dla zmiany, dla poczucia odmienności, dla odcięcia się od skostniałych form, dla wsadzenia kija w mrowisko, dla zabawy. Osobiście mi to lata, aczkolwiek nie przeszkadza również jak inni pianę o to toczą, chociaż nie ma o co, dlatego, iż uważam, że z tego, co dla kogo ważne nie trzeba robić sztandaru - czasem można, w ramach przywracania porządku.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
saa-saa-  - awatar
saa-saa- 18.06.2024 19:19
Czytelnik

@Lucy Fair 
Dla zmiany, dla poczucia odmienności, dla odcięcia się od skostniałych form, dla wsadzenia kija w mrowisko, dla zabaw poskacz sobie na dachu samochodu sąsiadki, czy tam osoby sąsiadującej. 

Osobiście wolę, kiedy ludzie robią coś po odpowiedzeniu sobie na pytanie dlaczego. I nie zadawała mnie odpowiedź, bo inni to też robią. Tu jedna osoba o nicku bodajże...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Lucy Fair - awatar
Lucy 18.06.2024 20:40
Czytelniczka

saa-saa- po kupie dostał bana, dalej nie czytałam.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Allmighty Eternally - awatar
Allmighty Eternally 19.06.2024 00:32
Czytelnik

nie razi; język jest tworem plastycznym, nieustająco zmiennym i rozwijającym się i metamorficzne fascynującym, atrakcyjnym i... [ 53 dalsze synonimy]; konwencje wytworzone/narzucone przed wiekami (i przez wieki) - na szczęście - się zmieniają: żeńskie formy nie istniały, bo w kulturze nie tylko polskiej ale i światowej zaistnieć nie mogły; (znów) na szczęście wiatr odnowy...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
saa-saa-  - awatar
saa-saa- 19.06.2024 08:18
Czytelnik

@Lucy Fair ta kupa nie była do ciebie, ot, by uświadomić, że w życiu jesteśmy odpowiedzialni za to, co robimy. Świat nie kręci się wokół Lucy. A wpis poprawiłem. Jeżeli nadal narusza lewackie ucha no to trudno. Pójdę siedzieć. 

Świętujesz zakablowanie mnie do redakcji? Tak z ciekawości 😊

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Marcin  - awatar
Marcin 19.06.2024 09:45
Czytelnik

@Allmighty Eternally Nie widzisz różnicy pomiędzy naturalną ewolucją języka, a zmienianiem go na siłę, pod ideologię? Nie ma to podobieństw do nowomowy z Roku 1984? Czy niektóre formy nie brzmią śmieszne i ujmująco, jak np. ,,detektywka", ,,ministra"? 

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Lucy Fair - awatar
Lucy 19.06.2024 10:19
Czytelniczka

saa-saa-, bardziej chodziło mi o zamierzoną złośliwość, która nie została zmieniona, by za sprawą groteskowego przerysowania riposty osiągnąć cel umniejszający wartość mojej wypowiedzi. W biznesie nazywa się to dumping, więc po prostu zbanowałam cały produkt.

Jeśli chodzi o redakcję, to nie wiem kto jej zakablował i czy wogóle, zatem dyskusja na temat kabla jest z mojego...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
saa-saa-  - awatar
saa-saa- 19.06.2024 17:48
Czytelnik

@Lucy Fair 
Dostałem maila o tym, że mnie zakablowała użytkowniczka Lucy. Stąd wiem. Treść maila mogę ci wysłać na priva jeżeli się ze mną podzielisz swoją prywatnością. Zasugerowano mi przeredagowanie wpisu, co uczyniłem a i zagrożono usunięciem mojego wpisu. No to zmieniłem😇, nie miałem osobistych chęci psucia ci życia durnymi tekstami. W końcu oboje wiemy, że jestem...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
Lis Gracki - awatar
Lis 13.06.2024 11:23
Bibliotekarz

Amerykański przemysł rozrywkowy idzie wytrwale w jedną stronę. Jaką? Na to pytanie odpowie zapowiedź filmu "Wicked":

https://www.youtube.com/watch?v=6COmYeLsz4c

Obejrzyjcie i wyciągnijcie wnioski.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
saa-saa-  - awatar
saa-saa- 14.06.2024 10:53
Czytelnik

Zieloni atakują. No tak, za mojej pięknej młodości zieloni przybywali z Marsa, później zielone ludziki przybywały z Rosji, teraz z Hollywood. To się nazywa progress czy jakoś tak.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Lis Gracki - awatar
Lis 14.06.2024 23:14
Bibliotekarz

To my uczyniliśmy ich złem... oni tylko chcieli kochać.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
G P - awatar
G 13.06.2024 05:22
Czytelnik

Czekam kiedy będziecie pisać jak przemysł rozrywkowy będzie pokazywał silne niebinarne postacie pedofilskie które walczą z dyskrymicją białych suprematorów. Bo dojdzie do tego prędzej czy później cytując znanego lewicowego demokratycznego działacza  J. Stalina w miarę postępu w budowie socjalizmu walka klas się zaostrza .

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
failsafedb  - awatar
failsafedb 13.06.2024 09:56
Czytelnik

Nie śmiej się. W USA już się dyskutuje o tym, że należy włączyć pedofilów do zdywersyfikowanego społeczeństwa bo przecież biedni pedofile są ofiarami. A że Polska jest zawsze na końcu taśmy transmisyjnej to za rok czy dwa na LC pojawią się artykuły pod tytułem "PedoPride month - co warto przeczytać w maju".

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Brak  - awatar
Brak 13.06.2024 18:08
Czytelnik

Może gdyby była większa świadomość, o zaburzeniu, jakim jest pedofilia, to byłoby mniej ofiar. Tzn. w momencie, w którym ktoś mówi, że ma skłonności pedofilskie, to jest kierowany do odpowiedniego specjalisty. W końcu czyn pedofilski, a skłonność pedofilska to dwie różne rzeczy (zwłaszcza że większość osób, które dopuszczają się czynów pedofilskich nawet nie jest pedofilami...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
failsafedb  - awatar
failsafedb 13.06.2024 21:19
Czytelnik

Ja myślę, że leczenie, terapie i inne tego typu sprawy powinny mieć zastosowanie, ale na pierwszym miejscu zawsze i wszędzie powinna być ochrona ofiar i potencjalnych ofiar. Ale idzie to w inną stronę - w stronę ochrony pedofilów przed społeczeństwem. Ja się czasami zastanawiam przed jakim społeczeństwem oni ciągle kogoś bronią w tej Ameryce. Bronią kobiety przed...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
Kristo  - awatar
Kristo 12.06.2024 15:14
Bibliotekarz

"Dedektywka"? Zmieńcie więc nazwisko z Portman na Portwoman! Więcej konsekwencji!

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Sewer  - awatar
Sewer 12.06.2024 23:21
Czytelnik

Ewentualnie Portmanka. :)

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
nika1401  - awatar
nika1401 13.06.2024 06:12
Czytelniczka

Zgadzam się w stu procentach! Później już było tylko gorzej...detektywka..astrunautka. co to w ogóle ma być? Oczy bolą 

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Lis Gracki - awatar
Lis 13.06.2024 09:58
Bibliotekarz

Może być Portmonetka... 😈

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
failsafedb  - awatar
failsafedb 12.06.2024 08:48
Czytelnik

Agatha Christie - znana z bardzo spójnej, oszczędnej narracji i bardzo starannego trzymania się własnego planu... zostanie zekranizowana w postaci serialu, w którym fabuła nominalnie na trzy kwadranse będzie rozciąnięta na osiem odcinków z miliardem cliffhangerów gdzieś pomiędzy. 

Odważna, autorska i ambitna wizja - w tłumaczeniu na język ludzki oznacza to, że nic nie...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Sewer  - awatar
Sewer 12.06.2024 23:18
Czytelnik

Hm - mam podobne podejrzenia co do tej produkcji. Obawiam się że obecnie nawet z panny Marple zrobiono by wojującą feministkę.;)

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Armand_Duval  - awatar
Armand_Duval 15.06.2024 23:36
Czytelnik

@failsafedb  Jeśli z tego króciutkiego gniota, jakim była "Opowieść podręcznej" Atwood zrobili 6 sezonów to co się dziwić. O "Hobbicie" nawet nie wspominam.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
failsafedb  - awatar
failsafedb 16.06.2024 12:42
Czytelnik

@Armand_Duval Starannie nie oglądam seriali na Netflixie odkąd odkryłem, że jest tam sporo anime. Przeraża mnie różnica w jakości pomiędzy przeciętną japońską anime a "docenionymi" neflixowymi produkcjami z budżetem 100-200 mln. Takie czasy mamy, że w kreskówce są lepsi bohaterowie, lepsza narracja i - co ciekawe - jest scenariusz, nie zaś papier toaletowy rozwijany według...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
Ewa Cieślik - awatar
Ewa Cieślik 11.06.2024 15:00
Bibliotekarz | Redaktor

Zapraszam do dyskusji.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam