Games zijn verdwenen: DA:O en DA2

door 88dominic88
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Geaccepteerde oplossing

Games zijn verdwenen: DA:O en DA2

[ Bewerkt ]
★★ Novice

In een ver verleden heb ik zowel DA:O als DA2 als fysiek spel gekocht. Deze had ik destijds via Origin geregistreerd en heb in der tijd ook verschillende DLC's gekocht. Deze DLC's zijn terug te vinden in de aankoopgeschiedenis, maar de spellen uiteraard niet. Nu wilde ik de spellen weer spelen en, waar ze voorheen altijd in Origin stonden, zijn deze nu niet meer te vinden in mijn bibliotheek. Ik zou ze dus nu (samen voor €60) opnieuw moeten kopen. Via de chat kon ik er niet uit komen, omdat ik de DVD's niet meer heb (ik heb namelijk ook geen DVD station meer in m'n PC en ze waren in Origin te vinden en te downloaden). 

 

Is er iets van een coulance regeling hiervoor of heb ik gewoon dikke pech? Ik kon namelijk ook niet vinden hoe ik hier een klacht over in kan dienen bij EA. Vind het niet klantvriendelijk. 

Bericht 1 van 6 (855 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Geaccepteerde oplossing

Re: Games zijn verdwenen: DA:O en DA2

★★ Novice

Ik weet de oplossing, en heb in eerste instantie blijkbaar mijn antwoord niet goed verwoord. Ik kan de spellen niet downloaden via de EA App, maar wel via Origin. Ik heb bij het bijbehorende forum nu een opmerking geplaatst.

In thread bekijken

Bericht 5 van 6 (796 Weergaven)

Alle reacties

Re: Games zijn verdwenen: DA:O en DA2

★★★★★ Expert
Nagaan dat je ongehinderd verbonden bent met het internet en ook met de juiste EA / Origin account aangemeld, @88dominic88. Bij voorkeur en indien mogelijk je volledige e-mail adres invullen die met de "Kopiëren" en "Plakken" functies overneemt.
Zorg dat alle filters gewist zijn in de spelbibliotheek van de Origin cliënt, zodat deze niet ergens anders ingedeeld zijn.
Cache van de Origin cliënt leegmaken: https://help.ea.com/nl/help/faq/clear-cache-to-fix-problems-with-your-games/
Staan deze producten ook in je Bestelgeschiedenis?: https://myaccount.ea.com/cp-ui/orderhistory/index

Om aanvullende inhoud kunnen gebruiken zal het vereiste basisspel ook op dezelfde EA / Origin account geregistreerd zijn.

De eenmalige te gebruiken productcode heb je alleen nodig bij het eerste gebruik van het product, als je deze had gekocht bij een andere winkel an een digitale winkel (zoals Origin) en blijft na diens activatie / registratie gekoppeld aan de betreffende EA / Origin account.
Niet alle productcodes zijn bedoeld voor volledige producten.
Zou je problemen hebben met de productcode, dan zal je de winkel bezoeken of contact opnemen met hun voor een oplossing.
Bepaalde zaken zijn alleen toegankelijk door een apart abonnement te kopen, dat nog actief moet zijn.

Overige en onnodige openstaande software helemaal afsluiten, want deze zullen de juiste werking van de Origin cliënt en spellen toch op een bepaalde manier blokkeren / hinderen.
Gebruik altijd een bekabelde internetverbinding.
De "Gebruikersaccountbeheer" en beveiligingssoftware (tijdelijk) uitzetten.
Start de Origin cliënt als een Administrator.


Kinderaccounts hebben geen toegang tot de online functies.

Download en installeer de laatste versie van de Origin cliënt hiervan: http://www.dm.origin.com/download
Je zal alle andere en nog aanwezige versie moeten verwijderen, omdat deze problemen zullen geven.
De Origin cliënt en spellen dienen lokaal worden geïnstalleerd.
Ook hun gegevens dienen lokaal bewaard worden en toegankelijk gehouden worden.

Mogelijk dienen de stuurprogramma's helemaal bijgewerkt zijn van je computer, start met die van de videokaart en herstart de computer als een installatie klaar is.

Zorg dat alle nog beschikbare updates voor Windows 10 zijn gedownload en geïnstalleerd, waaronder de optionele updates. Herstart de computer. Stappen blijven herhalen.


Contact opnemen met de helpdesk, als het probleem niet kan worden verholpen met bovenstaande suggesties: https://help.ea.com/nl/contact-us Hier alle velden invullen. Het zal makkelijk verlopen via de chatoptie.
Zorg dat je voldoende en de vereiste gegevens geeft als hierom gevraagd worden, om je makkelijker te laten helpen.


Wanneer er een DVD-station vereist is en je hebt deze niet, dan voldoet je computer niet aan de gestelde systeemeisen van de software.
Beter is het om installatieschijven te vermijden, wat problemen kan geven, download en installeer je gekochte producten via de Origin cliënt is makkelijker.
Oudere spellen zullen niet altijd meer naar behoren werken op moderne computer, met hun nieuwere hardwaren en software.


Groetjes.
Bericht 2 van 6 (841 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Games zijn verdwenen: DA:O en DA2

[ Bewerkt ]
Champion

Hey @88dominic88,

 

Als jouw spellen wel in de aankoopgeschiedenis staan dan zou je ze zeker opnieuw moeten kunnen downloaden. Jammer dat je samen met de mensen van de klantondersteuning niet uitkwam. Ik raad je zeker aan om het gewoon nog een keer te proberen. Als je de gegevens van jouw account en de aankoopgeschiedenis bij de hand houd dan lukt het meestal wel. Soms kunnen ze ook een aantal zaken herstellen. Ik heb er goede ervaringen mee. Kijk ook in deze link welke opties er nog meer zijn: https://bit.ly/EA-Ondersteuning 

Heb je ook al eens geprobeerd om gebruik te maken van de EA (Desktop) App? EA app Open Beta.

Laat even weten of je hiermee verder kunt.

 

Alvast bedankt.

 

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 3 van 6 (816 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Games zijn verdwenen: DA:O en DA2

Community Manager

Hoi @88dominic88,

 

Het spijt mij om te horen dat je games opeens zijn verdwenen. Als je ze in het verleden gewoon via Origin kon downloaden, dan zou er geen probleem moeten zijn, want als het goed is zijn ze nog steeds gewoon verzilverd. Probeer je ze te downloaden via Origin, of de EA App? De EA App is namelijk nog in beta, en niet alle games zijn overgebracht van Origin.

 

Als je gewoon Origin gebruikt, dan kan je proberen om je Origin cache te schonen. Soms zitten er daar oude bestanden in die problemen veroorzaken. Dit artikel legt uit hoe je dat kan doen.

EA_QueenBeeAHQ.png



Wees aardig voor elkaar | Be kind to each other
Bericht 4 van 6 (811 Weergaven)

Re: Games zijn verdwenen: DA:O en DA2

★★ Novice

Ik weet de oplossing, en heb in eerste instantie blijkbaar mijn antwoord niet goed verwoord. Ik kan de spellen niet downloaden via de EA App, maar wel via Origin. Ik heb bij het bijbehorende forum nu een opmerking geplaatst.

Bericht 5 van 6 (797 Weergaven)

Re: Games zijn verdwenen: DA:O en DA2

★★★★★ Expert
Nogmaals hetzelfde onderwerp plaatsen is niet nodig, @88dominic88.

Groetjes.
Bericht 6 van 6 (785 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

blue-ea-promo

How to slay monsters and make friends

BioWare's helpful guide for tackling Dragon Age: Inquisition Mulitplayer.

Get the guide

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help