Vernieuwen/verlengen EA POGO account

door Lutjebroek99Ih
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Vernieuwen/verlengen EA POGO account

★ Apprentice

Goedemorgen,

 

Ik heb bij EA 2 accounts: 1 gratis voor Origin spellen zoals De Sims en 1 (al jaren) betaald account voor Club POGO spellen, wat jaarlijks automatisch door EA/POGO wordt verlengd.

Per 1 oktober liep laatste weer af maar er is niets van mijn creditcard afgeschreven en dus ook niet automatisch verlengd. Mijn POGO account staat sindsdien op 'Free player'.

 

Ik heb toen zelf via mijn account op POGO geprobeerd om dit te vernieuwen/verlengen maar kreeg de foutmelding: 

'Internal Server Error. Looks like something broke in our servers. Please refresh the page or try again later'.

 

Daarna heb ik contact opgenomen via chat met POGO Help. Zij keken van alles na, gaven aan dat zij meerdere soortgelijke meldingen van over de hele wereld hadden ontvangen en dat er  aan het probleem gewerkt werd. Ik kreeg ook een casenummer.

Ik heb toen iets van 1,5 week gewacht maar kreeg verder geen bericht van EA terug, dus probeerde ik zelf opnieuw via mijn POGO account te verlengen. Weer kreeg ik bovenvermelde foutmelding te zien.

 

Ik heb toen opnieuw, via het aan mij toegekende casenummer, contact opgenomen via chat met POGO Help. Zij keken weer van alles na en ik kreeg toen te horen dat de betaling niet lukt omdat mijn bank mijn transactie had geweigerd. Ik moest contact opnemen met mijn bank.

Dat heb ik gelijk gedaan en bij mijn bank was niets bekend over geweigerde transactie(s), mijn creditcard is niet geblokkeerd en alles staat verder goed.

Ook staat in mijn POGO account gewoon een groen vinkje bij mijn creditcard (oftewel verified). Zie bijlage.

 

Ik probeerde daarna opnieuw via mijn POGO account zelf te verlengen en opnieuw kreeg (en krijg ik nog steeds) bovenstaande melding over de 'Internal Servor Error'.

Inmiddels staan er dus in mijn EA POGO account meerder mislukte transacties!

 

Ik heb in 3 posts (#9, #23 en #25) op de ENG Pogo Answers HQ help pagina https://answers.ea.com/t5/Technical-Help/Club-Pogo-Subscription-Not-Showing/td-p/11884517

mijn probleem ook aangekaart, maar krijg gewoon geen reactie en dus is mijn situatie nog steeds niet opgelost.

Dit onderwerp staat inmiddels als 'solved' op POGO Answers HQ maar voor mij is het dus niet 'solved'. 

 

Met dezelfde creditcard betaal ik ook al mijn aankopen voor (o.a.) De Sims via Origin en heb daar geen problemen.

 

Ik hoop dat ik via deze post hulp kan krijgen bij het oplossen van dit probleem, want via het ENG POGO Answers HQ en de chat schiet het niet op.

 

Bij voorbaat dank voor jullie reactie en hulp.

Bericht 1 van 44 (1.287 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Vernieuwen/verlengen EA POGO account

Community Manager
Hoi @Lutjebroek99Ih,

Dus als ik het probleem goed begrijp; je abonnement is verlopen, en als je het probeert te vernieuwen dan krijg je "Internal Servor Error"?

Er zijn twee dingen dat ik meteen kan bedenken:

- Als je een ander betalingsmethode hebt, kan je die proberen om te zien of het dan wel lukt? Ik weet dat je bank zegt dat er geen problemen zijn, maar er zou ergens aan onze kant (of ergens tussenin) een probleem zijn dat dit veroorzaakt.

- Als dat ook niet lukt, kan je dan al je cookies verwijderen en de cache van je browser schonen? Dan moet je wel overal opnieuw aanmelden, maar het zou kunnen dat er ergens een beschadigd bestand tussen zit. Ik weet niet welke browser je gebruikt, maar ik zal wel stappen delen voor een paar populaire:

Google Chrome: https://support.google.com/accounts/answer/32050?hl=nl&co=GENIE.Platform%3DDesktop

Firefox: https://support.mozilla.org/nl/kb/buffer-van-firefox-wissen

Safari: https://support.apple.com/nl-nl/HT201265

EA_QueenBeeAHQ.png



Wees aardig voor elkaar | Be kind to each other
Bericht 2 van 44 (1.228 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Vernieuwen/verlengen EA POGO account

[ Bewerkt ]
★ Apprentice

@EA_QueenBee bedankt voor de reactie. Het klopt inderdaad dat ik die melding krijg als ik zelf probeer te vernieuwen (omdat POGO dat dit jaar niet automatisch heeft gedaan).

 

Ik heb maar 1 creditcard en dus geen andere manier van betalen. Zoals ik al aangaf werkt deze creditcard prima met mijn EA account op Origin. Daar kan het dus niet aan liggen volgens mij.

Wat gewoon gek is is dat mijn abonnement bij Club POGO gewoon elk jaar netjes automatisch is verlengd (ook via deze creditcard), behalve ineens dit jaar.

 

Ik heb nu nogmaals alle cookies en cache opgeschoond en daarna opnieuw een poging gedaan om te verlengen/vernieuwen op de POGO site.

 

Helaas is het nog steeds hetzelfde verhaal en krijg ik de "Internal Server Error' weer. Devil

 

Ik word er echt een beetje moedeloos van want ik weet niet wat ik nu nog verder kan doen. Voor mijn gevoel is er echt iets mis met de (NL) site van POGO.

Kunt u nog verder uitzoeken hoe dit opgelost kan worden? Bij voorbaat dank voor de moeite.

Bericht 3 van 44 (1.190 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Vernieuwen/verlengen EA POGO account

[ Bewerkt ]
Community Manager

Hey @Lutjebroek99Ih,

Ik neem het even over van mijn collega, aangezien die even op vakantie is. Standard smile

Zou ik hetvolgende van je mogen weten/hebben;
- Op wat voor apparaat speel je? Is dit een Mac of Windows PC? En welke Windows of macOS versie draai je precies?
- Zou je een schermafbeelding kunnen maken van de error en die hier kunnen posten?

EA_LeeuwAHQ

For the English Answers HQ forums:
  • Having trouble with your EA account? Post on the EA Services – General Questions board, NOT the EA app boards.
  • Want to chat about the EA app, share feedback, report bugs, or get help with technical issues? Head over here.
Bericht 4 van 44 (1.166 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Vernieuwen/verlengen EA POGO account

[ Bewerkt ]
★ Apprentice

Hi @EA_Leeuw fijn dat u het even overneemt.

 

Ik speel op een PC met Windows 10 Pro, versie 21H2 (volledig bijgewerkt met alle updates).

 

Bijgaand een schermafbeelding van het aanmeldingsscherm voor verlenging van Club POGO en zodra ik op 'complete purchase' klik, krijg ik de 'Internal server error' zoals te zien op de andere schermafbeelding. Ik heb dit nu meerdere keren geprobeerd en iedere keer gebeurd hetzelfde. 'Refresh'werkt ook niet helaas.

 

Hopelijk helpt dit bij het oplossen. Bij voorbaat dank voor uw moeite.

 

 

 

 

 

 

Bericht 5 van 44 (1.141 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Vernieuwen/verlengen EA POGO account

Community Manager
Hey @Lutjebroek99Ih,

Dankjewel voor de informatie en screenshots! Ik heb wel even de screenshot met daarop de laatste 4 cijfers van de CC verwijderd, aangezien dit ook wat persoonlijke info kan bevatten. Maar alsnog bedankt! Ik heb de info doorgegeven aan de teams ter onderzoek. Er lijken hier meer mensen last van het hebben.
EA_LeeuwAHQ

For the English Answers HQ forums:
  • Having trouble with your EA account? Post on the EA Services – General Questions board, NOT the EA app boards.
  • Want to chat about the EA app, share feedback, report bugs, or get help with technical issues? Head over here.
Bericht 6 van 44 (1.115 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Vernieuwen/verlengen EA POGO account

[ Bewerkt ]
Community Manager

Hey @Lutjebroek99Ih,

 

Even een update met een vraag. Heb je het al eens via een andere webbrowser geprobeerd, zoals Chrome, Edge, Firefox etc.?

EA_LeeuwAHQ

For the English Answers HQ forums:
  • Having trouble with your EA account? Post on the EA Services – General Questions board, NOT the EA app boards.
  • Want to chat about the EA app, share feedback, report bugs, or get help with technical issues? Head over here.
Bericht 7 van 44 (1.110 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Vernieuwen/verlengen EA POGO account

★ Apprentice

@EA_Leeuw mijn standaard browser is Chrome maar ik heb het al eerder, na verwijderen van alle cookies e.d., geprobeerd via Edge.

Dat werkte ook niet.

Andere browsers heb/wil ik niet en daar ligt ook niet het probleem (denk ik) Alle betalingen die ik aan EA doe lopen via Chrome en de vermeldde creditcard.

 

Wel zag ik in mijn EA account Lutjebroek dat er op 1 oktober kennelijk een poging is gedaan door POGO zelf want daar wordt het bedrag in $ genoemd.

Die poging is mislukt maar daar heb ik verder nooit bericht van gehad.

Alle pogingen daarna zijn door mij gedaan want die staan aangegeven in €

Bericht 8 van 44 (1.099 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Vernieuwen/verlengen EA POGO account

Community Manager
@Lutjebroek99Ih, is helemaal niet erg dat je geen andere browser wilt proberen, dat vind ik zelf ook begrijpelijk, als ik eerlijk ben.

Ik heb de informatie in ieder geval doorgegeven aan de teams ter onderzoek. Hopelijk hoor ik snel meer. Mocht dat zo zijn, dan zal ik ook in dit topic z.s.m. een update plaatsen.
EA_LeeuwAHQ

For the English Answers HQ forums:
  • Having trouble with your EA account? Post on the EA Services – General Questions board, NOT the EA app boards.
  • Want to chat about the EA app, share feedback, report bugs, or get help with technical issues? Head over here.
Bericht 9 van 44 (1.086 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Vernieuwen/verlengen EA POGO account

★ Apprentice

@EA_Leeuw hartelijk dank voor het doorgeven aan de teams.

Ik hoop echt dat ze snel reageren want wacht al sinds 1 oktober op de verlenging en mis Pogo.

Bericht 10 van 44 (1.067 Weergaven)

blue-ea-promo

Ervaar je problemen met andere spelers?

Rapporteer spelers wegens valsspelen, misbruik en intimidatie.

Speler rapporteren

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help