Re: Nieuwe laptop sims 4

door Trismagistos
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Nieuwe laptop sims 4

[ Bewerkt ]
★★★ Newbie

Beste sims vrienden, 

 

Momenteel speel ik de sims 4 met een aantal uitbreidingspakketten op mijn laptop. Om dit speelbaar te houden, heb ik alles op lage settings staan. Nu ben ik van plan om een nieuwe laptop te kopen waarbij ik eigenlijk graag alle settings op maximaal wil kunnen spelen zonder dat de game hapert. Nu heb ik al flink wat posts op dit forum doorgelezen en het eea gegoogeld maar ik heb er zelf onvoldoende verstand van om een juiste keuze te kunnen maken. Zo heb ik gekeken op EA naar de System Requirements, maar heel eerlijk zegt mij dit niet veel en kan ik daarmee dan op maximale settings spelen? Nu is mijn vraag eigenlijk wat voor soort laptop zouden jullie mij adviseren zonder dat het een beetje een overkill is. Zo heb ik momenteel deze: Vivobook 16x K3605ZU-N1060W - Intel i7 NVIDIA GeForce RTX 4050 op het oog maar lees ergens anders weer dat dit overkill is. Zijn er laptops die goedkoper zijn waarbij ik de sims ook op maximale settings kan spelen? Ik ben benieuwd naar jullie advies!

 

Groetjes,

 

Linda

Bericht 1 van 4 (264 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Nieuwe laptop sims 4

Champion

Hey @8713212153541214,

 

Als je het er voor over hebt dan is de optie die je aangeeft een hele goede laptop maar inderdaad wel een overkill op de grafische kaart. Hieronder vind je de Systeemeisen voor de Sims 4:
https://help.ea.com/nl-nl/help/the-sims/the-sims-4/the-sims-4-system-requirements/

Dus een laptop met bijvoorbeeld een NVIDIA GeForce RTX 2050 is al heel goed. Maar als je ook nog andere heel snelle spellen wilt spelen dan kan je ook kiezen voor bijvoorbeeld een NVIDIA GeForce RTX 3060 o.i.d.. Dat scheelt al snel ruim € 400 euro in de aanschaf.

Vergelijk die van jou maar eens met deze: 

ASUS TUF A17 FA706NF-HX005W - Gaming Laptop - 17.3 inch - 144Hz | bol

Daar kan je De sims 4 prima op spelen én je houdt ook nog wat geld over.

Laat ajb even weten of je hier iets aan hebt

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 2 van 4 (231 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Nieuwe laptop sims 4

★★★ Newbie

Hoi @Trismagistos

 

Dank voor je reactie! Daar heb ik zeker wat aan. Ik had inderdaad als bij die aanbevolen specificaties gekeken maar had daar eerlijk gezegd niet echt een beeld bij. Wat ik niet had benoemd, is dat ik de laptop ook op het werk wil gebruiken en daarom liever geen gamelaptop wil hebben. Ik speel er alleen de sims 4 op en wat office voor het werk. Als ik dan zoek naar niet game-laptop met een rtx 2050/3050, kom ik toch zo rond de 750-800 euro uit. Tijdens deze zoektocht kwam ik uit op deze https://tweakers.net/pricewatch/1962640/hp-victus-15-fa1888nd-+-hyperx-cloud-ii-headset-+-hyperx-pul... (wel een gamelaptop, maar niet de'' looks'' ervan haha) Hoe denk jij over deze laptop?

 

Andere laptops die ik nog tegen kwam zijn:

HP victus fa0515nd 

-  Acer aspire 7 a715 

 

Los van de specificaties heb ik nu drie verschillende merken op het oog: acer, asus en HP. Wat zou jou voorkeur hierin zijn? Verder vroeg ik mij af of een hogere refreshingsrate van toegevoegde waarde is bij de sims 4?

 

In ieder geval al bedankt voor je hulp!

 

Groetjes,

 

Linda

 

 

Bericht 3 van 4 (223 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Nieuwe laptop sims 4

Champion

Hey @8713212153541214,

 

Ik heb voor het gemak even een vergelijking opgezocht tussen de twee HP laptops én de Acer:

Vergelijken - Tweakers

Zoals je in de kolommen ziet is er een marginaal verschil en dat maakt het kiezen voor iemand anders er niet eenvoudiger op. De Acer geeft standaard een jaar meer fabrieksgarantie maar het is de vraag of je dat nodig zult hebben. 

De HP Victus Gaming 15-fa0515nd heeft wel een grotere opslag en wijkt verder alleen in de grafische kaart af van de andere HP. Een hogere of lagere beeldverversing (refreshing rate) maakt voor De Sims 4 niets uit maar, als je de laptop ook gebruikt voor je werk dan kán een SSD van 1TB handig zijn. Ik neem aan dat je het verschil tussen een GeForce RTX 3050 en een 4050 niet zult merken als je geen shooters of race games gaat spelen. Ook voor TV kijken op je laptop zal je niet direct een GeForce RTX 4050 nodig hebben.

Het enige voordeel van de  HP Victus 15-fa1888nd is dat je er een headset en muis bijgeleverd krijgt (vaak afzonderlijk te koop voor ca. € 60) en dat is dan vrijwel gelijk het prijsverschil tussen die twee.

 

De eerlijkheid gebeid me te melden dat ik meestal zelf mijn laptops en desktops samenstel (vroeger assembleerde ik ze zelf) maar tegenwoordig laat ik dat doen. Beide merken HP en Acer leveren goede spullen en ook goede service dus... (oké een kleine hint: ik werk tegenwoordig ook veel met een eenvoudige HP laptop Wink)

 

Hopelijk kan je op basis hiervan een goed overwogen keuze maken. Laat me ajb even weten welke het is geworden.

 

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 4 van 4 (202 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help