Wasza top lista 10 filmów :) Proszę również podać wiek ( z czystej ciekawości)
podajcie ocenę w skali Filmweba :)
25 Lat
Moja lista : ( Kolejność od najlepszego)
1. Łowca Androidów 10/10
2. Suburra 9/10
3. Zagadka zbrodni 9/10
4. Siedem dusz 9/10
5. Nietykalni 9/10
6. Drive 9/10
7. Ex Machina 9/10
8. Kimssi pyoryugi 9/10
9. Lost River 9/10
10. Chappie 9/10
Co sądzicie o dodaniu trailerów obok tytułu? Osobiście uważam, że mój gust jest na tyle wybitny,że polecam obejrzeć moje TOP 10 bez czytania opisów i oglądania trailerów :) a tak serio to po co psuć sobie przyjemność z odkrywania filmu? Tak najlepiej :)
41 lat
1. Amadeusz 10/10
2. Bękarty Wojny 10/10
3. The Social Network 9,5/10
4. Dwunastu gniewnych ludzi 9,5/10
5. Fight Club 9,5/10
6. Matrix 9/10
7. Infiltracja 9/10
8. Whiplash 9/10
9. Koneser 9/10
10. K-PAX 9/10
https://www.youtube.com/watch?v=r7kWQj9FCGY
Infiltracja 9/10? Zobaczyłem właśnie gdyż wcześniej nie oglądałem - fajny film tylko zakończenie jest tak przewidywalne, że aż boli -)
resztę z tej listy znam więc lecę do następnego postu zobaczyć co ludziom się podoba - może trafię jeszcze coś ciekawego, czego nie widziałem.
1. Człowiek w ogniu 10/10
2. Requiem dla snu 10/10
3. Klub winowajców 10/10
4. Podaj dalej 10/10
5. Głupi i głupszy 10/10
6. Zagubieni w raju 10/10
7. Droga 10/10
8. Bracia 9/10
9. Wielkie nadzieje 9/10
10. Sucker Punch 9/10
o rany - z tej listy to znam tylko dwa filmy acz oba mi się nie podobają (Głupi i głupszy oraz Sucker Punch), osiem wiec zostało do zobaczenia - ciekawe ludzie czasem mogą mieć gusta.
14 lat
1. Big Lebowski 34/10
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10. Fight Club 10/10 <3
Kolejność dowolna, bo wszystkie cenie i lubię.
1. Dobry, zły i brzydki
2. Skazani na Shawshank
3. Forrest Gump
4. Kapitan Blood
5. Ojciec Chrzestny
6. Siedmiu samurajów
7. Przekręt
8. Psy
9. Robin Hood Książę Złodziei
10. Młody Frankenstein
Kolejność dowolna:
1. Ip Man
2. Patriota (Mel Gibson)
3. Labirynt
4. Nietykalni
5. Radio
6. John Rambo
7. Zielona Mila
8. Skazani na Shawshank
9. Braveheart - Waleczne Serca
10. Wyspa Tajemnic
Kolejność bez znaczenia.
1. Purpurowe Skrzypce
2. Zielona Mila
3. Forrest Gump
4. Wzgórze
5. Dwunastu Gniewnych Ludzi
6. Pasja
7. Tigerland
8. Oldboy
9. Człowiek Słoń
10.Braterstwo Broni
36 lat, kolejność nie ma znaczenia.
Lśnienie
Fargo
Big Lebowski
Infiltracja
Obcy: Decydujące starcie
Tylko dla orłów
Imperium Kontratakuje
Dom zły
Mad Max 2
Siedem
27 lat
1. Valhalla Rising (2009)
2. Beyond the Black Rainbow (2010)
3. The Man From Earth (2007)
4. The Lord of the Rings: Fellowship of the Ring (2001)
5. Blood, Sweat + Vinyl: DIY in the 21st Century (2011)
6. American: The Bill Hicks Story (2009)
7. Terminator 2: Judgement Day (1991)
8. Braveheart (1995)
9. The Thing (1982)
10. Monty Python and the Holy Grail (1975)
Bez trailera, bo najczęściej jest zbyt dużo spoilerów.
28 lat
Pulp Fiction
Ojciec chrzestny
Ojciec chrzestny II
Dobry, zły i brzydki
Kasyno
Mulholland Drive
Amadeusz
Człowiek z blizną
Psychoza
Milczenie owiec
20 lat
Wszystko za życie
Gran Torino
Mroczny Rycerz
Trylogia Władcy Pierścieni
Bękarty wojny
V jak Vendetta
Toy Story
Helikopter w ogniu
Interstellar
Jestem legendą
Raczej nowsze filmy - większość "starych" klasyków oglądałem, ale nie załapały się na TOP10. Mała adnotacja: to nie są najlepsze filmy jakie widziałem, ale po prostu moje ulubione. Np. taki Whiplash aktorsko czy dźwiękowo postawiłbym znacznie wyżej niż Jestem legendą i choć obu przyznałem dziewiątki, to film ze Smithem po prostu bardziej polubiłem.
Bez kolejności
30 lat
Last Year at Marienbad
Kwaidan
Yi Yi
Eraserhead
Man Bites Dog
Mulholland Dr.
Aliens
Raiders of the Lost Ark
Stalker
Koyaanisqatsi
26 lat
1. Skazani na Shawshank
2. Forrest Gump
3. Ojciec Chrzestny(wszystkie części II ciut lepsza ale tylko ciut)
4. Jeniec - tak daleko jak nogi poniosą
5. Siedem Dusz
6. Pianista
7. Indiana Jones i ostatnia krucjata
8. Złap mnie jeśli potrafisz.
9. "Kargule" (wszystkie części)
10. Top Gun
36 wiosen
Helikopter w ogniu
Pianista
Szeregowiec Ryan
300
Leon Zawodowiec
Życie Carlita
Człowiek w ogniu
Miasto gniewu
Człowiek z księżyca
Upadek
Bez kolejności, bo wszystkie lubię tak samo:
Obcy
Władca Pierścieni
Cast Away
Resident Evil
Titanic
Avatar
Helikopter w ogniu
Dzieci kukurydzy
Casino Royale
Jurassic Park
20 lat
Jak zostać królem
Sinister
Martwa Cisza
Mój przyjaciel Hachiko
Kiler
Hitman (2007)
Szybcy i wściekli 7
Jeniec
Żandarm z St. Tropez
Kariera Nikosia Dyzmy
Kolejność przypadkowa. To nie jest moje top 10, nie robię sobie takich rankingów gdyż dla mnie nie ma to sensu. To po prostu 10 filmów z puli ulubionych filmów.
28 lat
The Thing (1982)
Terminator (1984)
Blade Runner (1982)
Heat (1995)
Drive (2011)
The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring (2001)
Scarface (1983)
Braveheart (1995)
Alien (1979)
2001: A Space Odyssey (1968)
Moulin Rouge
Rent
Across the Universe
Up in Smoke
Kraina Lodu
Mulan
Krol Lew
Chlopaki Nie Placza
Poranek Kojota
E=mc^2
18 lat. Oglądałem tyle filmów w życiu, że sam nie wiem, które są moimi ulubionymi. Te po prostu przyszły mi teraz do głowy.
Trylogia Władca Pierścieni
Wyścig z czasem
8 mila
Zielona Mila
Faceci w Czerni
Piraci z Karaibów, w sumie to wszystkie części
Mroczny Rycerz
Mroczny Rycerz powstaje
Marsjanin
Eurotrip
2001: Odyseja kosmiczna (1968)
Ojciec chrzestny (1972)
Lot nad kukułczym gniazdem (1975)
Człowiek słoń (1980)
Brazil (1985)
Delicatessen (1991)
Martwica mózgu (1992)
Być jak John Malkovich (1999)
Duża ryba (2003)
Watchmen. Strażnicy (2009)
48 lat, kolejność filmów od najlepszego:
Wolny strzelec
Podziemny krąg
Amores perros
Niebezpieczne związki
Midnight express
Brudne pieniądze ( Więź )
Grand Budapest hotel
Idioci
Łowca jeleni
Leon zawodowiec
26 lat
1. Alpha Dog
2. Za szybcy za wsciekli
3. Shrek
4. Helikopter w ogniu
5. Bunkier SS
6. Serbski film
7. Bękarty wojny
8. GI Joe
9. Sex Drive
10. Superkoleś
na szybko
1. Piękny umysł
2. Room
3. The Godfather II
4. Star Wars: Return of the Jedi
5. Forrest Gump
6. American Beauty
7. Nightcrawler
8. Birdman
9. Prestige
10. The Dark Knight
Mam dużo do nadrobienia. 10 miejsc to zdecydowanie za mało. Każdy film to inne doświadczenie, inne przeżycie, które należy docenić.
18
Król jest jeden - Fight Club. Za nim jest zbyt tłoczno, aby wybrać tylko 9 tytułów.
24 lata
1. Trylogia Władca Pierścieni
2. Trylogia Hobbit (mimo swoich wad, ale jako całość jest moim zdaniem świetna)
3. Braveheart
4. Star Wars: Zemsta Sithów
5. Harry Potter Insygnia cz.2
6. Ostatni Samuraj
7. Troja
8. Gladiator
9. Królestwo Niebieskie
10. Król Artur (director's cut) 2004
Do wszystkich tych filmów mam duży sentyment oraz jako jedne z nielicznych, lubie sobie co jakiś czas do nich wracać :)
15 lat. Ciężko mi wybrać najlepsze, dlatego wymienię te, które przyszły mi do głowy. Kolejność również dowolna:
1. Szeregowiec Ryan
2. Powrót do Przyszłości 1-3
3. Snajper (2014)
4. Zielona Mila
5. Tytani
6. Patriota
7. Gang z boiska
8. Skazani na Shawshank
9. Jarhead 1-2 (trzecia część słaba)
10. Wróg u bram
23 lata Kolejność przypadkowa (oprócz Władcy)
Władca Pierścieni Trylogia (TOP 1)
Incpecja
Wilk z Wall Street
Sherlock Holmes
To nie jest kraj dla starych ludzi
Mroczny Rycerz
Bękarty Wojny
Przekręt
Braveheart - waleczne serce
Szeregowiec Ryan
To najlepsze filmy w historii kina: (chodzi o ich przesłanie)
1. Truman show 1998
2. Matrix 1999
3. 7 samurajów 1954
4. Drive 2011
5. Krwawy diament 2006
6. "300" 2006
7. Barabasz 1961
8. The birth of a nation 1915
9. Pasja 2004
10. Gran Torino 2008
Reszta (większość) to politycznie poprawne gówno dla naiwnych dziewczynek.
Pzdr. Łukasz Kalinowski
1. Skazani na Shawshank
2. Zjawa
3. Zielona Mila
4. Transporter 1-5
5. Szybcy i Wściekli
6. John Rambo
7. Rocky
8. Champion 1-4
9. Oszukać Przeznaczenie wszystkie części
10. Straszny Film
16 lat
1. Dobry Zły i Brzydki
2. Big Lebowski
3. Forrest Gump
4. Skazani na Shawshank
4. Bękarty Wojny
5. Matrix
6. Pulp Fiction
7. Mechaniczna Pomarańcza
8. Nienawistna Ósemka
9. Gran Torino
10. Snajper (2014)
0.Taksówkarz (1976)
1.Miasto Boga (2002)
2.Infernal Affairs(2002)
3.Gran Torino (2008)
4.Podziemny krag (1999)
5.Goraczka (1995)
6.Piorun i Lekka Stopa (1974)
7.Pulp Fiction (1994)
8.Za kilka dolarów wiecej (1965)
9.Blade Runner 2049 (2017)
10.Truposz (1995)
Leon zawodowiec (1994)
Szeregowiec Ryan (1998)
Życie Carlita (1993)
Człowiek w ogniu (2004)
Skazani na Shawshank (1994)
Infiltracja (2006)
Gorączka (1995)
Zielona mila (1999)
Dzień świra (2002)
Pianista (2002)
Nietykalni (2011)
kolejność nieprzypadkowa
36 Lat
1. Predator 1987
2. Terminator 2: Dzień sądu 1991
3. Obcy - decydujące starcie 1986
4. Powrót żywych trupów 1985
5. Chłopcy z ferajny 1990
6. Gran Torino 2008
7. Głupi i głupszy 1994
8. Przełęcz ocalonych 2016
9. Tango i Cash 1989
10. Kevin sam w domu 1990 i Kevin sam w Nowym Jorku 1992 :)
Mimo tego że jestem krytykiem filmowym i widziałem od cholery filmów, wciąż uważam że widziałem za mało by taką listę stworzyć, ale....spróbujmy. Pewnie za miesiąc czy za trzy będzie to wyglądać inaczej bo "kupka wstydu" ZAWSZE będzie wielka, no ale...
1. Ghost in the Shell (anime)
2. Czas Apokalipsy. Powrót
3. Pulp Fiction
4. Ojciec Chrzestny
5. Rashomon
6. Dwunastu Gniewnych Ludzi (1957 r.)
7. Pewnego razu na Dzikim Zachodzie
8. Władca Pierścieni: Drużyna Pierścienia
9. Lot nad kukułczym gniazdem
10. Psychoza