Re: Simcity 4 corrupted files after downloading

door Trismagistos
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Simcity 4 corrupted files after downloading

[ Bewerkt ]
★★ Novice

Hi,  
I have issues with Simcity 4 via EA app.  The game is installing, verifying but then when pressing launch i get the message that the files are corrupted. 
On the PC itself in the folder there is no .exe file of SC4 at all.  When repairing nothing happens but only the comment that an error on their (EA) end causes it to fail is given.

When using app recovery on the EA app then the SC4 "download" disappears  and changed into still to download.  
This is on a Windows 11 computer but i have the same issues on a Windows 10 computer. All other (and older) games in EA App are working.  What is going on as EA has been reported this problem by me but remains silence on their end. I have the feeling that they have a problem but are not fixing it. Thanks for thinking with me.  Martin.  

Bericht 1 van 8 (1.271 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Simcity 4 corrupted files after downloading

Community Manager
Hey @Vite-Mart74,

Welkom op het Nederlandstalige forum!

Vervelend om te lezen dat je dit probleem met SimCity 4 en de EA app hebt op je Win11 PC.

Het spel is ook al uitgekomen in 2003 en draait, naar mijn weten, zeer slecht op moderne hardware. Dit betekent dus dat het toch ook wel te verwachten is dat je tegen problemen kunt aanlopen.
Zelf kan ik het spel ook niet opstarten op Windows 11, het blijft in de taakbalk zitten en geeft allen maar een zwart scherm.

De .exe is te vinden in "<installatie map van je EA spellen> \SimCity 4 Deluxe Edition\Apps" trouwens.
EA_LeeuwAHQ

For the English Answers HQ forums:
  • Having trouble with your EA account? Post on the EA Services – General Questions board, NOT the EA app boards.
  • Want to chat about the EA app, share feedback, report bugs, or get help with technical issues? Head over here.
Bericht 2 van 8 (1.257 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Simcity 4 corrupted files after downloading

★★ Novice

Hallo EA Leeuw, 

 

Dank voor je snelle reactie.  

 

Klopt, SC4 komt uit 2003. Maar t blijft 1 van de betere versies. 

 

Ik realiseer mij dat oudere spellen (helaas) lastiger kunnen worden gespeeld onder nieuwere besturingssoftware van Microsoft, zeker nadat Microsoft het unieke idee had het laden via CDrom onmogelijk te maken. Origin bood een uitkomst.   

 

SC4 had onder W10 draaide hij prima net als de oudere versies van Medal of Honor en Battlefield 2 en 1942 (antiek  he). eveneens in de EA app en geen problemen met installeren en spelen.  

 

Ik denk dus dat het probleem hem hier meer zit onder de EA app zelf,  daar waar het spel in mijn oude pc onder Origin prima werkte. Bestand wordt gedownload en geïnstalleerd. Maar bij het starten blijken bestanden corrupt. en blijkt dit via de app gewoon niet te werken. Inmiddels lees ik op fora dat meerdere gebruikers van de EA app tegen een soort probleem aanlopen waardoor t spel niet compleet doorlaadt in de app zelf.  

 

Dank je wel voor je tip, daar had ik nog niet aan gedacht.   Ik heb de toepassing gevonden en opgestart. Het spel werkt (hoera) bij mij wel onder W11.  Geen issues.  Ben heel blij met je tip. Ik heb hem niet aan de taakbalk vastgemaakt overigens.  Eerder als short cut gesleept naar de desktop.  

 

Dank voor het meedenken en veel speelplezier.  

 

Martin. 

 

 

Bericht 3 van 8 (1.247 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Simcity 4 corrupted files after downloading

Community Manager
Hey @Vite-Mart74,

Hmm, even voor de duidelijkheid; werkt het nu plots wel voor jou?
EA_LeeuwAHQ

For the English Answers HQ forums:
  • Having trouble with your EA account? Post on the EA Services – General Questions board, NOT the EA app boards.
  • Want to chat about the EA app, share feedback, report bugs, or get help with technical issues? Head over here.
Bericht 4 van 8 (1.243 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Simcity 4 corrupted files after downloading

★★ Novice

Hallo EA Leeuw, 

 

Simcity 4 werkt prima nu.  Maar niet via de app.  Gekke is dus dat ik hem via de app installeer. Daarna daarin dus de foutmelding (file corrupt, geen herstel mogelijk) krijg.  Dus via de EA app niet te spelen.  Maar als ik de .exe bestand via de app map die je aangaf aanklik, speelt SC4 gewoon in w11 af.  Ik heb in de app de app recovery gedaan en daarna is SC4 dus uit de "installed games"  verdwenen maar staat hij nu wel gewoon op mijn harde schijf. 

Ik heb vanaf de app map een snelkoppeling gemaakt en start SC4 gewoon op.    Alleen start ik hem nu helemaal buiten de EA app om op.  Zou denk ik niet de bedoeling moeten zijn, zo te zien een EA app issue. 

Vriendelijke groet, 

 

Martin. 

Bericht 5 van 8 (1.239 Weergaven)

Re: Simcity 4 corrupted files after downloading

Community Manager

@Vite-Mart74,

 

Fijn om te lezen dat het nu wel in ieder geval werkt.

 

If it ain't broken, don't fix it, zoals ze dat zeggen. Standard smile

 

Mocht de EA app je nog ooit lastig vallen, laat het even weten!

EA_LeeuwAHQ

For the English Answers HQ forums:
  • Having trouble with your EA account? Post on the EA Services – General Questions board, NOT the EA app boards.
  • Want to chat about the EA app, share feedback, report bugs, or get help with technical issues? Head over here.
Bericht 6 van 8 (1.212 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Simcity 4 corrupted files after downloading

★★★ Newbie

I have the same problem..

File is showing as corrupt. I carry out reapir in the EA App. However, the same error mesage (r=corrupt files) shows, and it tells me to repair every time.

Super frustrating, and I cannot play this game

Bericht 7 van 8 (259 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Simcity 4 corrupted files after downloading

Champion

Hey @SRoberto44,

 

Welkom op de Nederlandstalige forumpagina van AHQ.

Zou je een schermopname of foto kunnen maken van de foutcode? Aan de hand daarvan kan ik onderzoeken welke oplossing daarbij hoort.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 8 van 8 (248 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

ea-promo

Kun je geen verbinding maken met je game?

Probeer eerst deze stappen als je problemen ondervindt bij het verbinden met een EA-game.

Oplossen verbindingsproblemen

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help