Re: onmogelijk te downloaden met play

door EA_Leeuw
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Geaccepteerde oplossing

onmogelijk te downloaden met play

★★★★ Novice

Sinds vorige week heb ik Gamepass ultimate met eaplay,

Ik had de Origin of ea app al jaren eerder dus dat was geen probleem en mijn play komt er duidelijk op zonder problemen.

 

Probleem is wel dat ik niks kan downloaden, geen enkel spel download, ik kan wel klikken op download en dan komt links onderaan in beeld dat het de tijd aan het colculeren is

maar dat staat daar dagen later nog altijd en er wodt niks gedowload, de download manager is ook leeg.

 

Als ik dit vanuit de xbox app doe verdwijnt het spel ook uit die lijst.

 

ik heb cache geleegd, reinstall gedaan, downloadlocatie verandert en heb het geprobeert bij verschillende spellen (CenC remastered, plants vs zombies, Fifa, star wars squadrons) allemaal met hetzlefde resultaat.

 

het enige wat ik er mee opgeschoten ben is dat ze in mijn Library staan, maar ja kan ze wel niet downloaden

Bericht 1 van 10 (1.402 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Geaccepteerde oplossing

Re: onmogelijk te downloaden met play

★★★★ Novice

Ok, het volgende

 

Gister kon ik het opeens downloaden.

Wat is er verandert.. voor je begint de downloaden krijg je een berichtje dat je akkoord gaat met  End user license, virtual cc+ license, etc

je kan dat niet afzonderlijk mee akkoord gaan dus ga je er vanuit je ermee akkoord gaat als je de download accepteert/start.

 

het enige wat ik nu anders gedaan heb is ze een keer geopend en weer gesloten, daarna kon ik downloaden.

 

Een kleine maar, ik ben niet zeker of dat nu het verschil gemaakt heeft.

 

Mijn probleem is bij deze in ieder geval opgelost

 

In thread bekijken

Bericht 9 van 10 (1.282 Weergaven)

Alle reacties

Re: onmogelijk te downloaden met play

★★★★★ Expert
Je hebt dus ergens de "Xbox Game Pass" gekocht waarbij een abonnement zit voor de betaalde abonnementsdienst EA Play voor PC, @DCtorhout.

Mocht je een foutmelding zien, dan hiervan een schermafdruk maken. Deze opslaan als een afbeeldingsbestandstype en toevoegen als een bijlage bij je reactie.

Regelmatiger je aanmelden, accounts, software, platforms en diensten gebruiken, zal deze langer actief houden en laten bijwerken.

Je dient de programma's te gebruiken voor de producten te kunnen installeren. Dat is niet mogelijk via een webbrowser of ander niet geschikt platform.

Mogelijk heb je bepaalde software draaien en/of onjuiste instellingen die ervoor kunnen zorgen dat je niet kan downloaden.

Wachtwoord van jouw Origin / EA account eens gaan wijzigen: https://signin.ea.com/p/juno/resetPassword Nieuw, sterk (vanaf 18 tekens) en uniek wachtwoord kiezen. Wacht minimaal 90 minuten na elke poging die je doet.

Controleer dat je nog wel voldoet aan alle vereisten en de benodigde acties hebt gedaan.

Zorg dat je aangemeld bent met de juiste Origin / EA account, ongehinderd bent verbonden met het internet, de spelconsole account is gekoppeld met jouw Origin / EA account.

Cache van het programma leegmaken: https://help.ea.com/nl/help/faq/clear-cache-to-fix-problems-with-your-games/
Overige en onnodige openstaande software helemaal afsluiten.
Gebruik altijd een bekabelde internetverbinding.
De "Gebruikersaccountbeheer" en beveiligingssoftware (tijdelijk) uitschakelen
Start de programma's als een Administrator.

De stuurprogramma's van je computer bijwerken, zeker die van de videokaart. Hierna zal je de computer opnieuw laten staten.

Download en installeer alle nog beschikbare updates voor Windows 10. Optionele updates niet vergeten. De computer opnieuw laten staten en deze stappen herhalen.
https://support.microsoft.com/nl-nl/windows/windows-bijwerken-3c5ae7fc-9fb6-9af1-1984-b5e0412c556a

Windows Schoon Starten: https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/929135

Download de test / probeer versie van het EA Desktop programma hier: https://origin-a.akamaihd.net/EA-Desktop-Client-Download/installer-releases/EADesktopInstaller.exe
Mogelijk zal je alle huidige versies hiervan eerst nog moeten verwijderen.
Je kan beter De "technische previews" vermijden.
De software en producten van EA zal je lokaal moeten installeren.


Zou je soms een limiet / beperking hebben zitten op jouw Origin / EA account, dan zullen bepaalde zaken niet langer beschikbaar zijn.

Groetjes.
Bericht 2 van 10 (1.384 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: onmogelijk te downloaden met play

Community Manager
Hey @DCtorhout,

Dat is inderdaad vervelend.

Ik neem aan dat je de spellen probeert te downloaden via de EA app, aangezien het hier gaat om EA Play via Xbox Game Pass? (Die werkt namelijk niet met Origin, alleen via de EA app zal dit werken)
EA_LeeuwAHQ

For the English Answers HQ forums:
  • Having trouble with your EA account? Post on the EA Services – General Questions board, NOT the EA app boards.
  • Want to chat about the EA app, share feedback, report bugs, or get help with technical issues? Head over here.
Bericht 3 van 10 (1.376 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: onmogelijk te downloaden met play

★★★★ Novice

Nagenoeg alles geprobeerd wat je gezegd hebt, helaas...  ik gebruik de ea app voorheen origin al jaren maar pas problemen hiermee sinds de gamepass

 

heb alleen nergens kunnen vinden of er een beperking op mijn account zit, zou ook niet weten waarom.

Bericht 4 van 10 (1.335 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: onmogelijk te downloaden met play

★★★★ Novice
@EA_Leeuw ja idd via de app. ik kan mijn sim4 wel updaten (al in bezit van ruim voor ea play) zonder probleem maar iets nieuws lukt niet
Bericht 5 van 10 (1.334 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: onmogelijk te downloaden met play

★★★★★ Expert
De Sims 4 schijnt alleen werken, omdat je deze eerder / los hebt aangeschaft, buiten de betaalde abonnementsdienst EA Play, @DCtorhout.
Heb je nog andere spellen van Origin die wel werken?

Om na te gaan of soms er een beperking / limiet vastzit op jouw Origin / EA account, dien je zelf contact op te nemen met de helpdesk.
Dat gaat via: https://help.ea.com/nl/contact-us Wel hier alle velden invullen. Makkelijk zou dit via de chat gaan.
Ze zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag, van10:00 tot en met 19:00 uur.

Groetjes.
Bericht 6 van 10 (1.328 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: onmogelijk te downloaden met play

★★★★ Novice

niet dus, gister even alles verwijdert inclusief de al aanwezige spellen zoals de sims4, die kan ik nu ook niet meer terug downloaden...

Bericht 7 van 10 (1.317 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: onmogelijk te downloaden met play

Community Manager
@DCtorhout, dat is inderdaad apart. Dus nu zelfs De Sims 4 die problemen geeft, terwijl je die gewoon zelf bezit? Dat hoort inderdaad niet.

We hebben in het verleden ook een soortgelijk probleem gehad en dat werd toen opgelost door Apex Legends voor PC te downloaden via de Xbox app of via de EA app, omdat dit een gratis spel is. Zou je eens kunnen proberen om dit te doen? Dit doe je op de volgende manier:

- Zoek Apex Legends op in de EA app
- Claim het spel en probeer het download proces te starten
- Als dit gestart is en hij is rond de 10% met downloaden, stop de download
- Probeer je andere spellen te downloaden

Mocht dit ook niet werken, zou ik graag willen weten of dat je ook misschien een foutmelding krijgt?
EA_LeeuwAHQ

For the English Answers HQ forums:
  • Having trouble with your EA account? Post on the EA Services – General Questions board, NOT the EA app boards.
  • Want to chat about the EA app, share feedback, report bugs, or get help with technical issues? Head over here.
Bericht 8 van 10 (1.300 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: onmogelijk te downloaden met play

★★★★ Novice

Ok, het volgende

 

Gister kon ik het opeens downloaden.

Wat is er verandert.. voor je begint de downloaden krijg je een berichtje dat je akkoord gaat met  End user license, virtual cc+ license, etc

je kan dat niet afzonderlijk mee akkoord gaan dus ga je er vanuit je ermee akkoord gaat als je de download accepteert/start.

 

het enige wat ik nu anders gedaan heb is ze een keer geopend en weer gesloten, daarna kon ik downloaden.

 

Een kleine maar, ik ben niet zeker of dat nu het verschil gemaakt heeft.

 

Mijn probleem is bij deze in ieder geval opgelost

 

Bericht 9 van 10 (1.283 Weergaven)

Re: onmogelijk te downloaden met play

Community Manager
@DCtorhout, goed om te lezen dat het is opgelost!

Veel speel plezier!
EA_LeeuwAHQ

For the English Answers HQ forums:
  • Having trouble with your EA account? Post on the EA Services – General Questions board, NOT the EA app boards.
  • Want to chat about the EA app, share feedback, report bugs, or get help with technical issues? Head over here.
Bericht 10 van 10 (1.274 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

ea-promo

Problemen oplossen met EA Play

Krijg hulp met The Play List, je korting, DLC en nog veel meer.

Bekijk hier de antwoorden.

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help