Re: Workaround voor instant verouderen na de update van 14 maart

door Simmie99
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Workaround voor instant verouderen na de update van 14 maart

[ Bewerkt ]
Champion

Sul Sul Simmers,

 

Met BevrijdDeBaby's leggen een aantal van de oudjes nu het loodje

 

Misschien hebben jullie, net als ik, een probleem ervaren met het instant verouderen van je Sims na de patchupdate van 14 maart. Dit komt voor in alle spelvormen en met alle leeftijdsinstellingen Dus kort, normaal en lang. Dit heeft natuurlijk alles te maken met de aanpassing van de leeftijden voor de komst van de zuigelingen en de tijd dat je met de nieuwe aanwinst kunt spelen.

Het hangt er wel een beetje vanaf of jouw Sims al tegen de grenzen van hun leeftijd of verjaardag aanliepen. 

Heel vervelend maar niet onoverkomelijk (hoewel...) Als je al een oudere Sim had die tegen de grenzen van het bestaan aanliep dan kan het gebeuren dat deze de transitie niet overleeft. (Ik heb hier nog niet direct een oplossing voor kunnen vinden)

 

Er is gelukkig een workaround voor dit probleem. 

Begin je spel met de instelling verouderen uit zie voorbeeld:

 

verouderen uit .png

 

Als je dat niet hebt gedaan dan zal je gebruik moeten maken van een cheat. Laat de verjaardagen gewoon doorlopen en wacht tot alle Sims hun verjaardag (niet hebben) gevierd. Het nadeel is wel dat ze even verdrietig zullen zijn. (Om dit op te lossen zou je een mod kunnen gebruiken maar, helaas, deze is op dit moment ook nog gebroken)

 

Als je alles eenmaal hebt doorlopen kan je gebruik maken van de cheat

Spoiler
Toetsen gelijktijdig ctrl+shift+c in en type in het raam linksboven 'testingcheats on' (zonder aanhalingstekens) daarna type je 'cas.fulleditmode' (ook zonder aanhalingstekens

Ga direct daarna met een van je Sims naar Creëer Een Sim (CAS) dat kan via een spiegel, kast of met de nieuwe koffer voor tijdelijk verblijf. Pas zodra je in CES bent de leeftijd van alle Sims aan naar de gewenste leeftijd. Meestal dus een stap terug.

 

Als je toch nog vragen hebt laat het even weten.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 1 van 5 (1.122 Weergaven)

Re: Workaround voor instant verouderen na de update van 14 maart

★★★ Guide
@Trismagistos Erg goed om te weten dit,dankjewel. Ik ben blij dat ik even een 'save' heb gemaakt van mijn legacy family. Ik speel altijd met nieuwe update of nieuw pack met een andere familie want ik ben bang dat er anders iets mis gaat. Ik heb 2 ouderen in mijn legacy dus mwoh...Hopelijk sterven ze voorlopig niet anders hebben de kleintjes geen opa en/of oma :-) Dankjewel voor deze informatie. Heb gisteren puur alleen in cas even gekeken en bouwmodus wat er nieuw was en nog niet meer gespeeld. Fijne dag, Groetjes Monique
Bericht 2 van 5 (1.114 Weergaven)

Re: Workaround voor instant verouderen na de update van 14 maart

★ Guide

Hi @Trismagistos 

 

ik denk dat het instant verouderen meer te maken heeft met de (teruggekeerde) bug van vorig jaar en niet zozeer met de aangepaste levensduur in de update van 14.3.2023.

 

De levensduur is met deze update in vrijwel alle gevallen langer dan daarvoor en zeker bij de oudere Sims.

 

bij ouderen voor de update van 14.3.2023 was het:

Kort: 5

Normaal:14

Lang:36

 

Volgens info van @KimbaSprite (zie bijlage) die ik op Twitter vond is het:

bij ouderen na de update van 14.3.2023:

Kort: 8

Normaal: 15

Lang: 57

 

V.w.b. de spoiler in je bericht is het volgens mij testingcheats true (aanzetten) en testingcheats false (uitzetten)

 

Levensduur na update 14.3.2023 @Kimbasprite.PNG

Bericht 3 van 5 (1.042 Weergaven)

Re: Workaround voor instant verouderen na de update van 14 maart

Champion

Hey @Simmie99,

 

Het bericht van de verouderende Sims heb ik ook overgenomen van een lid van een groep helpers die zoeken naar oplossingen voor problemen (vooral na patchupdates)

Het kan heel goed zijn dat er onderdelen van een oude bug hierin meespeelden.

 

De tekst van het oorspronkelijke bericht (Engels) geef ik hier even weer: "Ik had een peuter en kind die leeftijdsbubbels hadden. Om ze niet te laten verouderden en om ze te redden schakelde ik de veroudering over naar normaal en schakelde vervolgens veroudering uit." Deze Simmer speelde de korte variant en haar baby vertoonde dezelfde trekken als bij de 'bug' na de update van Middelbare School. Deze speler heeft trouwens wel eerst twee verjongingsdrankjes gebruikt om het tij te keren.

 

Misschien dat ik in mijn situatie (ik speel met een aantal mods en heb een aangepaste leeftijdspanne voor mijn Sims) was vergeten dat ik een oudere save speelde en het bestand localthumbs.package niet op tijd had verwijderd. Maar zoals zo vaak bij grote updates (beter mee verlegen dan om verlegen) Thinking

 

Voor wat betref de testingcheats. Gelukkig mag het allebei. Dus 'true' of 'on' en 'false' of 'off' geven allebei hetzelfde resultaat. Probeer het maar eens Wink

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 4 van 5 (1.031 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Workaround voor instant verouderen na de update van 14 maart

★ Guide

@Trismagistos bedankt voor de tip dat testingcheats On en Off ook werkt. Wink

Bericht 5 van 5 (992 Weergaven)

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help