Re: Framedrops/lagere allround fps

door EA_Leeuw
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Framedrops/lagere allround fps

★★★ Novice

Hallo, 

 

Sinds de nieuwe update (flashpoint) zijn er regelmatig framedrops of lijkt de "allround" fps fors naar beneden te zijn gegaan, op dezelfde settings als voor de update.

 

Allle drivers zijn up to date...

 

Heb de settings (resolutie, zelfs verlaagd van 1440p naar 1080p) en andere settings (overall quality, AA ...) ook lager gezet en dat lijkt allemaal zelfs zo goed als niets uit te halen. 

DLSS staat nog steeds zoals voorheen op quality. 

 

Dit voornamelijk probleem is voornamelijk bij potjes van 128spelers. 

 

Voor de update liep alles op mijn "normale" settings voor BF2042 vlotjes, ook met 128 spelers, nu merk ik op alle mappen, met 128 spelers, dat alles veel slomer, langzamer draait ongeacht of ik de settings lager zet. 

 

 

Ik heb een i76700k, 3070 rtx en 32gig ram. 

 

 

 

Hopelijk brengt een patch alles weer zoals het was, of nog beter: een betere performance, dus meer gebruik van GPU en dus een lagere CPU load, want ik denk dat dit aan de basis van deze issues ligt...voor de rest top spel, veel verbeteringen, maar performance gewijs laat het nu vaak te wensen over. Zeker de CPU load (en ja ik heb een oudere CPU, maar een vriend van me met een I9 13900k, kreeg ook zo goed als 90-100% CPU load tijdens alle potjes, en 4% GPU load op z'n 4090ti...gelijkaardig zoals hier op mijn pc).

Ook lees ik in de ingame chat, op fora en op sociale media dat veel spelers hier last van hebben, ik ben dus zeker niet de enige. 

 

 

Hopelijk krijgt deze issue een prioriteit bij een zo snel mogelijke patch. 

 

Alvast bedankt!

 

Keep up the good work!

 

Bericht 1 van 2 (530 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Framedrops/lagere allround fps

Community Manager

Hey @sjozaar,

 

Heb je toevallig Nvidia driver versie 531.18 geïnstalleerd?

https://answers.ea.com/t5/Technical-Issues/Known-Issue-Nvidia-Drivers-Version-531-18/m-p/12359674#M4...

EA_LeeuwAHQ

For the English Answers HQ forums:
  • Having trouble with your EA account? Post on the EA Services – General Questions board, NOT the EA app boards.
  • Want to chat about the EA app, share feedback, report bugs, or get help with technical issues? Head over here.
Bericht 2 van 2 (516 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

ea-promo

Kun je geen verbinding maken met je game?

Probeer eerst deze stappen als je problemen ondervindt bij het verbinden met een EA-game.

Oplossen verbindingsproblemen

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help