Re: Ik geraak niet op Origin, hij stuurt me altijd door naar de EA app

door Trismagistos
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Ik geraak niet op Origin, hij stuurt me altijd door naar de EA app

★★★ Newbie

Beste,

 

We hebben een oud spel (FIFA manager 13) gekocht maar om deze te spelen krijg ik altijd de melding dat ik via Origin moet.

Ik kan dit downloaden, maar van het moment dat ik hier in wil gaan, krijg ik een popup dat ik de EA app moet gebruiken. Als ik dit doe, kan ik dit spel nergens vinden.

Als ik Origin opnieuw probeer op te starten krijg ik de foutmelding in bijlage (ik heb het een aantal keren opnieuw geprobeerd).

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik toch in Origin geraak?

Bericht 1 van 8 (451 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Ik geraak niet op Origin, hij stuurt me altijd door naar de EA app

Community Manager
Hoi @cartman_96,

Dat is een hele goede vraag, want de Origin app is volledig vervangen door de EA app op Windows. Heb je al geprobeerd om de EA app cache te schonen om te zien of het dan wel verschijnt?

https://help.ea.com/nl/help/faq/clear-cache-to-fix-problems-with-your-games/

EA_QueenBeeAHQ.png



Wees aardig voor elkaar | Be kind to each other
Bericht 2 van 8 (441 Weergaven)

Re: Ik geraak niet op Origin, hij stuurt me altijd door naar de EA app

Champion

Hey @cartman_96,

 

Even een vraagje over jouw computer. Is dat een Mac of Windows? 

Als je ook de specificaties hier kunt geven dan kunnen spelers hier je misschien helpen met een oplossing. 

In een aantal gevallen kan je in het spelbestand (exe) zelf aangeven dat je het met in een andere lagere compatibiliteit wilt spelen. Niet iedere computer heeft zo'n optie dus vandaar de vraag.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 3 van 8 (440 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Ik geraak niet op Origin, hij stuurt me altijd door naar de EA app

[ Bewerkt ]
★★★ Newbie

Het is een Windows laptop. Ik weet niet zeker welke versie, 7 of 8 denk ik, dat kan ik thuis nog nakijken indien nodig :-) 

Bericht 4 van 8 (426 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Ik geraak niet op Origin, hij stuurt me altijd door naar de EA app

★★★ Newbie
@EA_QueenBee Ik probeer het deze avond eens. Alvast bedankt voor de link!
Bericht 5 van 8 (425 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Ik geraak niet op Origin, hij stuurt me altijd door naar de EA app

★★★ Newbie
@EA_QueenBee Net geprobeerd, maar hij vind het nog steeds niet
Bericht 6 van 8 (406 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Ik geraak niet op Origin, hij stuurt me altijd door naar de EA app

★★★ Newbie
@Trismagistos Het is Windows 10
Bericht 7 van 8 (405 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Ik geraak niet op Origin, hij stuurt me altijd door naar de EA app

[ Bewerkt ]
Champion

Hey @cartman_96,

 

Ik kan er zelf weinig informatie over vinden. Het spel is wel al ruim tien jaar oud dus eigenlijk gemaakt voor computersystemen die nu niet meer worden ondersteund.

In dit geval kan je proberen om het spel te spelen in een Windows 7 setting.

 

Windows 10 schakelt automatisch compatibiliteitsopties in als het een toepassing detecteert die ze nodig heeft, maar je kunt deze compatibiliteitsopties ook inschakelen door met de rechtermuisknop op .exe het bestand of de snelkoppeling van een toepassing te klikken, Eigenschappen te selecteren, op het tabblad Compatibiliteit te klikken en een versie van Windows te selecteren waarop het programma correct werkte.
 

Je kunt proberen om het exe bestand op te zoeken op je computer (in Win 10 vind meestal in de map program files (x86) je die in de subgroep apps en onderdelen. Het kan ook zijn dat je het exe bestand van Fifa13 moet zoeken in de map: Program Files\EA Games\ 

 

Hopelijk lukt het hiermee wel.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 8 van 8 (392 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

fifa-19-promo-splash

Kun je geen verbinding maken met je game?

Probeer eerst deze stappen als je problemen ondervindt bij het verbinden met een EA-game.

Oplossen verbindingsproblemen

ea-help-promo

JE EA ACCOUNT-ID OF WACHTWOORD VERGETEN?

Je kunt je accountgegevens opnieuw instellen, bijwerken of koppelen.

Meer bekijken op EA Help

black-origin-bg

REGELS EN RICHTLIJNEN ORIGIN FORUM

Volg deze regels en richtlijnen wanneer je iets plaatst op Origin.

De regels lezen