Re: Een verkeerd mailadres gebruikt voor origin. Nu kan ik hem niet veranderen.

door Trismagistos
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Een verkeerd mailadres gebruikt voor origin. Nu kan ik hem niet veranderen.

★★★ Newbie

Hoi, 

 

Toen ik Origin aanmaakte in 2017 heb ik een verkeerd email adres gebruikt. Dit adres bestaat niet. Er leken echter geen problemen te ontstaan, dus heb ik het zo gelaten. Nu wil ik eigenlijk toch wel heel graag mn echte email gebruiken (voor mails, updates, persoonsgegevens etc). Als ik mijn mail adres wil aanpassen, stuurt die eerst een verificatie mail naar het geregistreerde adres, wat dus helemaal niet bestaat. Ik kan dus niet verifieren dat ik het ben en kan daarom niets aanpassen. 

 

Ik heb chat contact gehad met EA en elke hulppagina gelezen, maar er staat maar één zin en dat is dat ik het op moet pakken bij de provider. Dit kan dus niet, want het adres is nep. 

 

Tijdens het contact met EA werd mijn geboorte datum, adres, telefoonnummer en IP adres gevraagd. Ik vertrouwde dit niet helemaal, vooral omdat EA mijn nummer en adres helemaal niet weten, dus vraag ik mij sterk af waarom ze deze willen hebben. Ze kunnen het namelijk nergens mee vergelijken. 

 

Weet iemand hier raad mee? 

Bericht 1 van 3 (148 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Een verkeerd mailadres gebruikt voor origin. Nu kan ik hem niet veranderen.

★★★ Newbie

Dit is btw een ander EA account. Ik zou het ook best wel willen koppelen met het andere account, maar dan moet ik weer verifieren, en dat kan dus niet. 

Bericht 2 van 3 (147 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Een verkeerd mailadres gebruikt voor origin. Nu kan ik hem niet veranderen.

Champion

Hey @SophieEine25,

 

Ik begrijp dat je in 2017 een account hebt aangemaakt met een verkeerd e-mailadres en dat zo hebt gelaten omdat er geen problemen waren.

Je hebt al contact gehad met de EA chat en je geeft aan dat:


@SophieEine25   

Tijdens het contact met EA werd mijn geboorte datum, adres, telefoonnummer en IP adres gevraagd. Ik vertrouwde dit niet helemaal, vooral omdat EA mijn nummer en adres helemaal niet weten, dus vraag ik mij sterk af waarom ze deze willen hebben. Ze kunnen het namelijk nergens mee vergelijken. 


Als je nu jouw email wilt veranderen dan zal je dat toch echt met behulp van de klantondersteuning moeten doen. De vertrouwenskwestie die je stelt, geldt natuurlijk van twee kanten. Zeker in een tijd van identiteitsfraude. Het lijkt mij dus terecht dat je wat meer gegevens zult moeten overleggen om medewerkers van de chat te overtuigen dat het account met de neppe email ook werkelijk van jou is. Als je veel spellen hebt staan op je oude account of betaalgegevens is dat niet meer dan logisch. 

 

Als het goed is heb je tijdens het aanmaken van jouw huidige account allerlei gegevens in moeten vullen waaronder je geboortedatum, emailadres en eventueel ook je telefoonnummer. Het IP adres wordt standaard gekoppeld via jouw internet provider. Diezelfde gegevens zitten waarschijnlijk ook nog in jouw oude account van de (nep) email. Als je in de tussentijd jouw provider of telefoonnummer niet hebt gewisseld, kunnen die gegevens nog worden achterhaald. 

 

Als je de twee accounts wil laten koppelen zal je toch echt moeten kunnen bewijzen dat dat oude account van jou is. 

Ik denk dat je het beste nog een keer contact op kunt nemen met de EA support en gebruik dat in je communicatie ook het oude ticketnummer van je laatste contact zodat de medewerkers je snel en effectief kunnen helpen bij het koppelen/omzetten.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 3 van 3 (144 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

fifa-19-promo-splash

Kun je geen verbinding maken met je game?

Probeer eerst deze stappen als je problemen ondervindt bij het verbinden met een EA-game.

Oplossen verbindingsproblemen

ea-help-promo

JE EA ACCOUNT-ID OF WACHTWOORD VERGETEN?

Je kunt je accountgegevens opnieuw instellen, bijwerken of koppelen.

Meer bekijken op EA Help

black-origin-bg

REGELS EN RICHTLIJNEN ORIGIN FORUM

Volg deze regels en richtlijnen wanneer je iets plaatst op Origin.

De regels lezen