Sims universiteit: Tijd loopt door :(

door Lisdw
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Sims universiteit: Tijd loopt door :(

★★★ Newbie

Iemand tips?

 
Ik ben gestart met een semester aan de unief.
 
Maar als ik denk enkele dagen met een ander simsgezin speel en terug wil spelen met de sim aan de unief, is plots haar semester voorbij?!?
 
In spelopties is de gameplay nochtans wel aangepast (niet verouderen). Iemand tips? Of moet je de hele studentenperiode in 1 stuk doen?
 
Bedankt!
Bericht 1 van 10 (445 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Sims universiteit: Tijd loopt door :(

Champion

Hey @Lisdw,

 

Tja, als je eenmaal een Sim hebt ingeschreven voor een semester dan zal je die hele week met hetzelfde gezin moeten blijven spelen. Je heb andere een gerede kans dat jouw student niet slaagt of teveel onvoldoendes haalt. In het geval dat je kiest om een Sim te laten studeren kan je het beste de hele opleiding in een keer afmaken. Dat houdt dan wel in dat je dus drie weken lang met hetzelfde huishouden zal moeten spelen. 

 

Je kunt er ook voor kiezen om het eerste semester te spelen dan naar een andere familie te gaan en na een week terugkeren om je opnieuw in te schrijven en het tweede semester te spelen. Dat duurt al met al wel langer omdat je dan ook weer moet wachten op de eventuele beurs en de toelating. Als je het op die manier speelt ben je vaak meer dan zes weken bezig met één studie. Het is sterk afhankelijk van de gekozen levensduur van je Sims of dat dan nog rendeert.

 

Hopelijk heb je hier iets aan.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 2 van 10 (432 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Sims universiteit: Tijd loopt door :(

★★ Guide

Wat je ook kan doen is je sims vanuit huis te laten studeren. Dan kan je toch ook met de andere famlileleden spelen.

Bericht 3 van 10 (428 Weergaven)

Re: Sims universiteit: Tijd loopt door :(

Champion

Leuke suggestie @Lotje1981,

 

Maar dan kan je, denk ik, de studerende sim beter even mee nemen naar het huis/de kavel van de andere familie. Dan sla je twee vliegen in een klap.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 4 van 10 (423 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Sims 4: de tijd loopt door

[ Bewerkt ]
★★★ Newbie

Hallo, 

 

 

Lastige situatie! 

Mijn sims blijven ouder worden in aantal dagen. Dit terwijl de gameplay is aangepast om niet te verouderen (enkel huidige familie). 

 

Ook bij de universiteit zorgt dit voor problemen, want ik start met sims X aan een semester. Speel even met een ander huishouden. En als ik weer met sims X op de universiteit wil spelen, is het semester plots voorbij en zijn mijn cijfers slecht... 

UPDATE: Dit laatste blijkt volkomen normaal te zijn... 

 

Wat nu? 

Bericht 5 van 10 (421 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Sims 4: de tijd loopt door

Champion

Hey @Lisdw,

 

Hopelijk heb je het probleem kunnen oplossen met de informatie. Als dat niet zo is dan heb ik toch nog even een vraagje: 'maak je toevallig ook gebruik van aangepast materiaal zoals  cc of mods?'

Soms kan dit materiaal conflicteren met de leeftijdsinstellingen. 

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 6 van 10 (389 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Sims 4: de tijd loopt door

★★★ Newbie

Hallo, 

 

Ik heb ooit wel eens een mod geïnstalleerd voor een bepaalde cheat. Zou het daardoor kunnen komen? Moet ik deze dan gewoon even verwijderen uit de map mods? 

 

Groetjes

Bericht 7 van 10 (365 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Sims 4: de tijd loopt door

Champion

Dat hangt erg af van de mod die je hebt geïnstalleerd @Lisdw

 

het enige dat ik je kan aanraden is dat je het beste even kunt testen of het probleem wordt opgelost als je die mod hebt verwijderd. Lees voor de zekerheid ook even het artikel:

'Als je gebruik maakt van aangepast materiaal'

Misschien dat je daar nog suggesties in vindt die het probleem zouden kunnen oplossen.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 8 van 10 (359 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Sims 4: de tijd loopt door

★★★ Guide

Hoi,

Heb ik nog een vraagje: ik speel ook wel eens met meerdere families en dus een sim uit 1 familie op de uni, als je de levenstijd van een sim op kort hebt staan, dan duurt de uni nog steeds even langs als anders, terwijl als je bij colleges (tieners) dit niet hebt. Wordt dit misschien nog verkort ooit? Ik doe dan meestal de levenstijf van een sim weer op normaal zetten en als die klaar is met studeren weer op kort bijvoorbeeld. 


Groetjes Monique

Bericht 9 van 10 (167 Weergaven)

Re: Sims 4: de tijd loopt door

Champion

Hey @monique23051,

 

Ik denk niet dat er veranderingen zullen worden aangebracht in de studieduur van een semester óf van de colleges bij tieners. Je geeft zelf al de oplossing aan. 

Doordat er verschillende tijdspannen zijn voor de leeftijden van de Sims (kort, normaal, lang en geen) wordt het lastig om alles te realiseren. In de opzet gaan de makers vooral uit van een korte levensduur. Hoe langer je Sims laat leven hoe complexer het spel en de interacties worden. 

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 10 van 10 (157 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help